Široke i uske gume: Ovo su razlike

Široke i uske gume: Ovo su razlike

Što je široko?

Golf koji sam kupio 1974. godine je bio s dimenzijama guma 145x13 - danas bi se u najboljem slučaju koristile kao rezervni kotači. Tijekom godina, trend se oslanja na široke gume - jedan čisto podešavajući fenomen je došao do proizvođača. U međuvremenu, širina od najmanje 195 milimetara je standard za nove automobile u kompaktnom razredu.

Zašto se gume šire?

Između ostalih ima tehničkih razloga. Današnja vozila u prosjeku su teža i brža od automobila iz 1970-ih. Da bi ostala stabilna i da bi se okretala u razumnoj brzini, guma se jednostavno morala širiti. Osim toga, današnji diskovi kočnica su veći - oni su porasli zajedno s povećanim promjerom guma. Bacimo pogled na karakteristike vožnje i uskih i širokih guma.

Prianjanje

Općenito, što je guma šira, to je veća čvrstoća. To je osobito istinito za vožnju na suhim cestama, jer što više gume leži na cesti, to je bolje prianjanje, logično. Niske stijenke širokih guma također osigurava bolju stabilnost, osobito u zavojima. Kod vožnje na snježnoj opremi, široke inačice s dobrom kontrolom postižu rezultat. U blatu i dubokom snijegu, međutim, široke gume kližu brze. Na mokrim cestama obično prevladavaju široke varijante vezane za prianjanje. Ali ne uvijek, što nas dovodi do sljedeće točke.

Akvaplaning

Zbog široke radne površine, guma mora obraditi mnogo više vode na mokrim cestama. To dovodi do činjenice da široke gume također imaju veću vjerojatnost da plutaju. Zbog toga se rizik od akvaplaninga značajno povećava sa širokim gumama. Ovdje postoji samo jedno rješenje: puno pažnje i popuštanje gasa.

Karakteristike kočenja

Dokazano je da široke gume imaju kraću kočionu udaljenost od svojih uskih kolega. To je također istina zimi, ali ne na bljuzgi ili dubokom snijegu. I to vrijedi i za mokre ceste sve do trenutka kada se dogodi akvaplaning, koji se, kako je opisano, dogodi mnogo ranije nego kada vozimo na uskim gumama.

Udobnost i glasnoća

Naravno, široke gume imaju široku površinu za rad a s tim i povećan otpor okretanja. Na taj način one proizvode glasnije zvukove od zvukova uskih guma. Učinkovitost - gorivo, trošenje i cijena. Kao što ste već shvatili, povećana otpornost na okretanje (kao i povećani otpor zraka zbog širine guma) dovode do veće potrošnje goriva i habanja. Osim toga, šire gume su uvijek skuplje od uskih.

Izgled

Široke gume su dodatno privlačne, pogotovo za tunirane automobile. Čak i kad je montirana na prosječno vozilo, široka guma uvijek izgleda moćno. Pogotovo kad su aluminijski naplatci u igri.

Budućnost

Trend vjerojatno nije povoljan za uske gume jer zasigurno ni automobili neće usporiti niti će vlasnici manje paziti na vanjski izgled svojih automobila. Gume za električne automobile vjerojatno će krenuti posebnim putem. One su prvenstveno dizajnirane kako bi omogućile postizanje najveće moguće udaljenosti. Dakle, trend se kreće prema uskim radnim površinama, maloj težini i velikim dimenzijama kotača. Sve to kako bi se postigao najmanji mogući otpor pri okretanju. Gume u malim automobilima i dalje ostaju prilično uske. Vjerojatno ne treba suziti već ograničenu unutrašnjost automobila sa dodatno s velikim kućištima kotača. Budući da su proizvođači guma svjesni trenutnih nedostataka širokih guma (otpor pri okretanju, akvaplaning), pouzdano se može pretpostaviti da će raditi na rješavanju ovog problema i da će se široke gume i dalje poboljšavati u nekim aspektima.

Koja je guma onda najbolja?

Široke gume uglavnom pobjeđuju kada se radi o čistim karakteristikama vožnje. Posebno plaćamo za sigurnost, osobito na suhim cestama, žrtvovanjem udobnosti i ekonomske učinkovitosti i prihvaćanjem veće opasnosti od akvaplaninga. Na kraju, odluka ostaje diskrecijska. Na primjer, oni koji putuju puno u kišnim područjima ili područjima s višom vjerojatnosti snijega trebaju se vjerovatno odlučiti za uže gume.

Pretplatite se na naše obavijesti

Odgovor na: {{replyComment.author}}
Sva polja su obavezna
Komentar je uspješno poslan