Zakoni i propisi o gumama

Nije moguće voziti bilo koju željenu gumu na vašem automobilu i stoga gume koje odaberete trebaju imati odobrenje za vaše vozilo. Kada je riječ o gumama, postoji još nekoliko propisa osim potrebnog odobrenja guma.

Ovdje možete pronaći zakone i propise o gumama:

Odobrene gume

Kako biste saznali koje su gume dopuštene na automobilu ili motociklu, obično je korisno pogledati dokumente vozila. Često je slučaj da su dopuštene i druge veličine, ali se izmjene moraju registrirati, inače će registracija i osiguranje isteći. Mnogi proizvođači guma na svojim web stranicama nude mogućnost prijave za takve odobrene gume unosom sljedećih podataka:

EU oznaka za gume

EU oznaka za gume ili Europska uredba o označavanju guma obvezna je za proizvođače guma od 1. studenog 2012. EU oznaka za gume osmišljena je za procjenu određenih kriterija za gumu. Ispitivat će se tri različita područja. Prvo, tu je otpor kotrljanja, prianjanje na mokrom i buka kotrljanja koju guma uzrokuje na cesti.

Ova je uredba revidirana i bit će zamijenjena od 1. svibnja 2021. Uredbom (EU) 2020/740, koja će biti podložna novim zahtjevima. Ovom uredbom EU prije svega želi zaštititi okoliš. Stoga kupci moraju tražiti oznaku EU za gume kada kupuju proizvode koji imaju dobre rezultate u tom pogledu.

Otpor kotrljanja

Otpor kotrljanja gume ima izravan utjecaj na potrošnju goriva vozila. EU oznaka za gume koristi klasifikaciju za ispitivanje otpora kotrljanja, gdje A označava najmanji, a E najveći otpor kotrljanja. Ako obratite pozornost na ovu točku pri kupnji guma, EU oznaka guma ga dodjeljuje klasama. Ljestvica ima samo 5 razreda (A do E), pri čemu je A najučinkovitiji.

Oznaka gume

Mokro prianjanje

Prianjanje na mokrom također je ocijenjeno u 5 klasa od A do E na EU naljepnici guma. Klasifikacija prianjanja na mokroj površini odnosi se na put kočenja u usporedbi s referentnom gumom. Gume klase A imaju mnogo kraći put kočenja od guma klase E, što može spasiti živote u slučaju nužde.

Buka

Treća točka odnosi se na buku kotrljanja gume (od A, B, C), tj. na glasnoću koju guma postiže tijekom vožnje. EU oznaka guma pokazuje razinu buke kotrljanja u decibelima. Osim informacija koje pruža EU oznaka za gume, prilikom kupnje gume treba uzeti u obzir i druge čimbenike, kao što su vijek trajanja i kvaliteta gume. Prema novoj uredbi, koja će se ažurirati od 2021., postoje i opcije uključivanja (pored simbola buke) simbola za prianjanje u uvjetima leda i/ili jakog snijega na standardnu ​​oznaku.

Gume dizajnirane za teške snježne uvjete imaju simbol "3 Peaks and Snow" ili "Alpine" na bočnoj stijenci. Nordijske zimske gume za korištenje na zaleđenim površinama nose novi simbol koji predstavlja ledeni stalagmit.

Za svaku oznaku tipa gume postoji QR kod s vezom na bazu podataka EU proizvoda (EPREL).

Na kraju, svaki kupac mora odlučiti o značaju EU oznake za gume.

Obaveza nošenja rezervnog kotača

Mnogi vozači se pitaju je li rezervni kotač obavezan. Odgovor leži u činjenici da mnogi proizvođači automobila svoja nova vozila više ne opremaju rezervnim kotačem već samo setovima za popravak. Ipak, oni bi to svakako učinili da je potrebno. I doista, ne postoji zakon za rezervni kotač ili komplet za popravak guma. Ipak, trebalo bi vam biti u interesu imati rješenje za probušenu gumu. I imajte na umu da, za razliku od korištenja rezervnog kotača, morate se odvesti do najbliže garaže odmah nakon korištenja kompleta za popravak.


prema gore